Hönsmamma

Jag har alltid fått höra att jag är en hönsmamma från mina vänner och det stämmer nog och det gäller inte bara mina barn även mina djur. Så när jag kom till stallet härom dan och såg min häst  vara skadad igen så blev jag matt och tänkte inte nu igen. Hon hade nog gått omkull i hagen så hennes bog var svullen och hon ömade väldigt när jag klämde och masserade. Så det var bara att ringa hästmassörn men jag hade tur han kunde komma redan på måndag skönt men som sagt var visste jag inte om han skulle fixa pia eller om jag måste ta ut hästkiropraktorn och då blir det dyrt.
Men Wesse kom och det var inte så farligt men henne hon hade fått en settning i bogen men han lösgjorde henne ganska snabbt och körde med laser och masserade vilken suck det kom från pia när det var över.
Skönt att det inte var värre,men jag måste säga att djuren är helt underbar på att tala om när något är fel med dom så man måste vara lyhörd när man har djur det har jag fått lära mej allra helst hästar för dom talar verkligen om när något är fel och det bästa är att dom även talar om när det är något fel med oss människor, för det gjorde pia när jag fick min hjärtinfarkt jag visste inte då men nu i efterhand så förstår jag.
Nathalie skulle rida pia på banan eftersom att jag skulle in på operation men när vi kom ut så började pia att studtsa och bråka med nathalie jag tog tag i pia och sa åt henne att sluta vi gick runt ett tag sen måste jag sätta mej på backen för jag fick ont i bröstet och det slutade med att ambulansen fick komma och ta mej till sjukhuset för det var en hjärtinfarkt som jag fick så nu efter vet jag varför pia bråkade hon kände på sig att jag var på väg att bli dålig så nu lyssnar jag alltid på pia för hon känner det långt före mej.Även mina hundar känner på sig om jag är på väg att bli dålig.
Dom är mina skyddsänglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0