Lite tankar om livet

Ibland undrar jag om livet varit lättare om jag haft en annan mamma, en mamma som bryts sig om en när man var ny född. istället så var spriten viktigare än ett litet barn som inte valt att bli född. Då skickar man iväg barnet till barnhem och dricker sig full istället. Så en månad gammal blir man föräldrarlös och ingen som bryr sig om en.
Man kastas mellan olika hem fram till 6års ålder då placeras man i fosterhem med orden att du får komma hem om en månad det lovar jag, jag kommer och hämtar dej jag lovar det.
så jag stod i fönstret varje dag men ingen mamma kom och hämtade mej. Min mamma ville inte ha mej hon hade nya barn.så jag fanns inte längre för henne.
Hur förklarar man för ett litet barn att ens mamma inte vill ha en att man är bara är jobbig det har jag undrat i  många år.
Men jag hade lite tur som kom till mina fosterföräldrar när jag var 6 år där var jag kvar i 17 år, men det var inte l lätt det heller jag var ju bara lånegods och jag tordes inte börja tycka om dom för då skulle jag skickas till ett nytt hem och det ville jag inte,men jag ville till min mamma men det skulle jag inte få det gjorde dom klart för mej för hon ville inte veta av mej.
Först i tonåren gick det upp för mej att jag inte var önskad av mina biologiska föräldraroch mina fosterföräldrar försökte att få mej att förstå men jag sökte efter bekräftelse hela tiden av dom jag utsatte dom för mycket men dom skickade inte iväg mej i allafall. Idag så undrar jag hur dom stod ut med mej för jag var inte lätt att ha att göra med.
Jag önskar att jag talat om för dom att jag älskar dom,att jag har dom att tacka för att jag är den jag är idag men någon dag så ska jag göra det men jag vet inte hur bara.

Det är svårt att förstå att som mamma bara lämna iväg sitt barn, jag kan inte själv tänka tanken att lämna iväg mina barn dom har ju inte valt att komma till denna värld, för det har jag valt att föda mina barn och fostra dom på ett sätt som jag hoppas har varit rätt. Och jag är stolt över mina barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0